Honda CB350 RR (Har nu förare från Frankrike)
Den här, vår andra Race Honda har en CB350 ram modifierad av Classic Roadracing veteranen Anders Järnland, Honda CB500 gaffel med tillhörande skivbroms och Koni stötdämpare bak. Bromsskivan har svarvats ner till 5mm så den får upp värmen snabbare med sina keramiska racebromsbelägg, den har ett avgassystem av klassiskt snitt precis som det såg ut förr och en ”belly pan” med inbyggt kärl för vevhusventilation. 2017 fick Hondan en helt ny egenbyggd racemotor med en renoverad STD vevaxel, CB450 koppling med dito primärdrivning, Barnett kevlar-lamell kit från Todd Henning Racing (THR) ”tät” femte växel, 66mm Viseco högkompressions kolvar, kolvbultarna har teflonknappar istället för knaster och kamkedjan hålls sträckt av en KA-kamkedjeskena av nylon. Topplocket är portat av oss själva och har matchade insugsrör, den har THR lättviktsventiler, lättvikts raceventilfjädrar med titanbrickor. Ventilerna styrs av en Megacycle X-5 kamaxel och bränslet kommer från ett par nya Mikuni VM34 förgasare bestyckade av Braigasen. Tändningen är en beprövad magnet racetändning från PVL och en racevarvräknare från Scitsu låter dig ha koll på varvtalet. Bara dom bästa bitarna, allt är i toppskick och den går som ett skott! ? Nu är den såld till en kille som är ny i Classic Roadracing och vi hoppas han kör den framgångsrikt i 350 klassen, han har startnummer 88 så håll utkik efter det numret på racerbanorna i framöver ??